مکانیزم سنگ شکن فکی

به طور کلی سنگ شکن دستگاهی است که به منظور خرد کردن مواد قابل تکه شدن در سنگ کاربرد دارد. البته واکنش سنگ‌ها در برابر خرد شدن و شکستن یکسان نیست. در واقع برخی انواع سنگ به راحتی خرد و برخی پودر می‌شوند. ولی برخی انواع سنگ مقاومت و سایندگی بالایی دارند و این ویژگی وابسته به جنس و سختی سنگ است. به همین دلیل است که انواع سنگ شکن در بازار وجود دارد و هر کدام برای یک نوع سنگ و یک نوع کاربرد مناسب هستند. یکی از انواع سنگ شکن نیز سنگ شکن فکی می‌باشد.

کاربرد سنگ شکن فکی در معادن مختلف است و اندازه دستگاه توسط دهانه ورودی بار در بالای دستگاه مشخص می‌گردد. این دستگاه با قرار گرفتن در ابتدای خط تولید برای کارکرد در معادنی مناسب است که مواد اولیه آن‌ها از کوه تامین می‌شود.

برای اطلاع از قیمت درام پولی،درام پولی با جوش زیر پودری،آیدلر،پایه آیدلر و … با کارشناسان سایت اخوان هیو تماس بگیرید.02645382233-09121816718

مکانیزم سنگ شکن فکی چگونه است؟

همان‌گونه که اشاره شد، سنگ شکن فکی نوعی ماشین سنگین از جنس فولاد یا چدن است. مکانیزم سنگ شکن فکی توسط سیستم فشرده سازی کار می‌کند. این دستگاه دارای یک فک ثابت و یک فک متحرک است. فک متحرک توسط یک شافت خارج از مرکز متصل به موتور، حرکت می‌کند. سنگ شکن فکی به دلیل قدرت و ظرفیت بالایی که دارد، مواد بدون کاربرد مانند سنگ را به متریال پر کاربرد شامل شن و ماسه تبدیل می‌کند.

دو نوع از پرکاربردترین انواع دستگاه سنگ شکن فکی شامل سنگ شکن فکی تک بازویی و سنگ شکن فکی دو بازویی هستند. سنگ شکن فکی تک بازویی دارای یک دهانه تغذیه کوچک است و به همین دلیل برای سنگ‌های سخت مناسب می‌باشد. در مقابل سنگ شکن فکی دو بازویی به دلیل برخورداری از دهانه تغذیه بزرگ برای سنگ‌های بسیار سخت کاربرد دارد.

همان‌گونه که اشاره شد، مکانیزم سنگ شکن فکی به صورت فشرده‌ سازی است. به این صورت که سنگ میان دو فک ثابت و متحرک دستگاه قرار داده شده و در نتیجه‌ی فشار وارد شده به صورت تکه تکه و خرد شده در می‌آید.

از ویژگی های دستگاه سنگ شکن فکی می‌توان به فولادی بودن جنس آن اشاره کرد که تاثیر زیادی در کاهش اصطکاک و استهلاک دستگاه دارد و به افزایش دوام و طول عمر قطعات سنگ شکن فکی منجر می‌گردد. به همین دلیل است که هزینه‌های تعمیرات در این دستگاه بسیار پایین است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =