قطعات نوار نقاله

در اینجا قصد داریم شما را با قطعات نوار نقاله آشنا کنیم. قطعات زیادی در ساخت نوار نقاله به کار می‌رود که اکثرا وارداتی بوده‌اند. اما با تلاش متخصصان داخلی بسیاری از این قطعات در حال حاضر در داخل کشور ساخته می‌شود. این قطعات در زیر آورده شده است.

برای اطلاع از قیمت محصولات اعم از درام پولی،درام پولی با جوش زیرپودری،آیدلر،پایه آیدلر با کارشناسان سایت اخوان هیو تماس بگیرید.

02645382233-09121816718

انواع قطعات نوار نقاله

 

تسمه یا نوار نقاله

تسمه بخش اصلی درام نوار نقاله را تشکیل می‌دهد و همان قسمتی که مواد جهت انتقال و جابه‌جایی روی آن قرار می‌گیرند. تسمه از سه لایه به نام‌های پوشش بالایی، لایه میانی و پوشش پایینی تشکیل شده است.

به لایه میانی لاشه هم می‌گویند و باعث شکل گرفتن نوار نقاله می‌شود. این لایه به طور معمول از یک پارچه یا فلز تهیه می‌شود. ویژگی این لایه این است که دارای تار و پود است. حفظ مقاومت طولی و الاستیسیته نوار نقاله به عهده تارها است. اما مقاومت در برابر پوسیدگی، ضربه و پارگی و همچنین حفظ انعطاف پذیری بر عهده پودها است. بیشتر از فولاد، پلی‌استر، کتان و آرامید برای لایه میانی و برای پوشش‌های بالایی و پایینی نیز از پلاستیک یا لاستیک استفاده می‌شود.

 

فریم یا قاب

تسمه نوار نقاله باید درون یک قاب یا فریم قرار بگیرد و این قاب دورتادور تسمه کشیده می‌شود.

اتصالات

اتصالات شامل اجزایی است که باعث انتقال حرکت از موتور به غلطک می‌شود.

غلطک

غلطک‌ها که به رولر هم معروف هستند در حقیقت استوانه‌هایی هستند که تسمه در طول حرکت خود به دور آن‌ها می‌چرخد که شامل انواع مختلفی است.

جعبه دنده (تنظیم کننده سرعت)

یکی دیگر از قطعات نوار نقاله گیربکس یا همان جعبه دنده است که می‌تواند سرعت موتور را به سرعت مورد نیاز دستگاه تبدیل نماید و آن را به وسیله اتصالات به نوار نقاله منتقل کند.

سفت کننده نوار

سفت کن یک قطعه مکانیکی است که برای تنظیم میزان سفتی نوار یا تسمه از آن استفاده می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =